Sukcesy
Ogólnopolski Program Edukacji Zdrowotnej
Nasza placówka wzięła udział w Ogólnopolskim Programie Edukacyjnym pt "Śmiało rozmawiamy dla dobra dzieci", którego celem jest profilaktyka prozdrowotna dzieci m.in. przybliżenie przyczyn i objawów różnych chorób wieku dziecięcego. Otrzymaliśmy certyfikat potwierdzajcy udział w projekcie.
Zdobyliśmy certyfikat "KREATYWNE PRZEDSZKOLE - TWÓRCZY MALUCH"
Przedszkole wzięło udział w ogólnopolskim konkursie pt. "KREATYWNE PRZEDSZKOLE - TWÓRCZY MALUCH". Celem konkursu było kształtowanie kompetencji kluczowych dzieci w wieku przedszkolnym, ukazanie ich roli i znaczenia w procesie uczenia się przez całe życie oraz przygotowania dzieci do życia społecznego i funkcjonowania w dorosłym życiu. Zrealizowaliśmy z oceną wyróżniającą wszystkie niezbędne kryteria do uzyskania certyfikatu.
CERTYFIKAT PLACÓWKI DALTOŃSKIEJ
Nasze przedszkole przez 4 lata ubiegało się o Certyfikat Placówki Daltońskiej. Po pozytywnym przejściu audytu, który odbył się 4 listopada b.r. możemy się już posługiwać nazwą Placówka Daltońska. Dziękujemy świadomym i zaangażowanym Rodzicom w działania wychowawczo-edukacyjne w naszej placówce.
Oficjalne wręczenie Certyfikatu odbyło się dnia 18 listopada na Uniwersytecie Humanistyczno–Przyrodniczym im. Jana Długosza w Częstochowie w obecności prezesa Roel Rohner President of Dalton International, burmistrzów i wójtów oraz zaproszonych gości , na którym również odbyła się Międzynarodowa Daltońska Konferencja Naukowo–Dydaktyczna na temat „Motywacja ucznia miarą efektywności planu daltońskiego”, w której uczestniczły nasze koordynatorki.
Prekursorką „Pedagogiki Planu Daltońskiego„ była amerykańska nauczycielka Helen Parhurst.
Myśl organizowania pracy indywidualnej zrodziła się w 1905 roku , kiedy to Parhurst zaczynając swoją karierę nauczycielską zmuszona była pracować z kilkoma klasami jednocześnie.
Magazyn szkolny przerobiła na klasę w której każdy kąt przeznaczyła na inny przedmiot.W 2011 roku powstało Polskie Stowarzyszenie Dalton, które we współpracy z holenderską fundacją Dalton International propagują ten innowacyjny sposób podejścia do edukacji. Z każdym rokiem ten alternatywny sposób edukacji zyskuje sobie nowych zwolenników.
CERTYFIKAT ZA CODE WEEK 2019
Miło nam poinfofmować, iż nasza placówka w ramach wyzwania CODE WEEK 2019 z Uczymy Dzieci Programować wykonała 10/10 zadań i otrzymała nagrodę w postaci drewniane puzzli AR - rozszerzona rzeczywistość. Puzzle AR zaprojektowane są tak, aby łączyły się z Drewnianymi puzzlami do Ozobota. Dzięki nim nauka programowania staje się jeszcze prostsza i bardziej wartościowa. Dziecko może nie tylko zobaczyć jak wyglądają rośliny, znaki drogowe, zwierzęta i inne otaczające nas obiekty ale może również usłyszeć jakie wydają dźwięki.