Miejskie przedszkole nr 16 w Częstochowie

  • Dziś jest: 26.08.2019r
  • Do końca roku: 127 dni

Aktualności

Okładka
28.10.201818:33

Ogólnopolski Program profilaktyki higieny jamy ustnej "Akademia Aquafresh" po raz siódmy w przedszkolu

Kolejny raz z powodzeniem realizujemy program profilaktyczny "Akademia Aquafresh", którego celem jest zwiększenie świadomości najmłodszych dbałości o higienę jamy ustnej i zarazem zmniejszanie problemu próchnicy wśród dzieci, który w Polsce jest wciąż znaczący. Przedszkolaki wzięły udział w warsztatach, gdzie wraz z bohaterami Pastusiami poznawały, jak powstają zęby, dlaczego trzeba o nie dbać od najmłodszych lat i czym się żywi Robaczek - Próchniaczek. Wspólnie przegoniliśmy nieproszonego gościa Próchniaczka. Zapraszamy rodziców do wejścia na stronę: akademiaaquafresh.pl, gdzie w zakładce Dla Rodziców znajdą Państwo ciekawe zabawy, kolorowanki itp.  

Okładka
28.10.201816:50

Prosimy o głosy na nasze przedszkole w ramach budżetu obywatelskiego!

Prosimy Państwa o głosy na nasze przedszkole w tegorocznym głosowaniu na budżet obywatelski. Chcemy doposażyć przedszkole w nowoczesny sprzęt multimedialny. Każdy głos się liczy! Z góry wszystkim dziękujemy!

Okładka
28.10.201816:41

Plan Daltoński - czyli samodzielny i odpowiedzialny przedszkolak już od 3 roku życia

W naszym przedszkolu już kolejny rok realizowania jest koncepcja Planu daltońskiego.

Podstawową zasadą jest to, by dzieci były świadomymi uczestnikami procesu dydaktycznego. Służą temu liczne wizualizacje, dzięki którym dzieci wiedzą np. czego się będą uczyć, jaki mamy dzień tygodnia, jak wygląda rozkład dnia, co go czeka w przedszkolu.

Celem Planu daltońskiego jest dążenie do autonomii i samodzielności dziecka, przy okazji rozwijając odpowiedzialność za siebie i innych.

Starsze grupy już bardzo dobrze pracują w ramach Planu daltońskiego, ale nasze 3-latki dopiero zaczynają go poznawać.

Została wprowadzona:

- wizualizacja obecności (dzieci samodzielnie zawieszają swoje wizytówki na tablicy)

- wizualizacja dni tygodnia (każdego poranka dzieci przypominają jaki jest dzień tygodnia i go zaznaczają) poniedziałek – czerwony kwiatek

wtorek – niebieski kwiatek

środa – pomarańczowy kwiatek

czwartek – zielony kwiatek

piątek – żółty kwiatek

sobota – biały kwiatek

niedziela – biały kwiatek

Pomaga to dzieciom w utrwaleniu nazw dni tygodnia.

- wizualizacja planu dnia (dzięki niemu dzieci same mogą pilnować porządku dnia. Wspomaga to wprowadzenie porządku i poczucie bezpieczeństwa oraz współodpowiedzialności za realizację planowanego dnia)

- wizualizacja kalendarza urodzin (na tablicy widnieje tort na który zawiesza się zdjęcie dziecka obchodzącego urodziny).

Ważnym elementem są instrukcje czynnościowe w postaci zdjęć, które pokazują jak ma być posprzątany dany kącik. Taki sposób organizacji umożliwia 3-latkom sprawne posprzątanie sali po skończonej zabawie.

 

Okładka
24.10.201819:54

Ogólnopolski Program Uczymy Dzieci Programować – edycja II

Ogólnopolski Program Uczymy Dzieci Programować – edycja II

W tym roku szkolnym 2018/2019 nasze przedszkole bierze udział w Ogólnopolskim Programie Uczymy Dzieci Programować– edycja II. 

 

Organizatorem programu jest firma EduSense, a koordynatorami programu: Anna Świć (autorka materiałów wykorzystanych w programie), Rafał Mitkowski. 

,,Uczymy dzieci programować” to program edukacyjny, którego adresatem są szkoły, przedszkola, biblioteki, centra kultury, ośrodki edukacyjne a także rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Celem programu jest upowszechnianie nauki programowania już od najmłodszych lat, wsparcie nauczycieli w procesie nauczania tak aby bez lęku i obaw mogli włączać elementy programowania do zajęć dydaktycznych niezależnie od realizowanych aktualnie treści, wplatać programowanie w edukację matematyczną, językową, społeczną.

 

Celem programu jest m.in.: kształtowanie u dzieci miękkich kompetencji, a tym:

* rozwijanie algorytmicznego myślenia,

*zadaniowego podejścia do stawianych problemów,

*kreatywności,

*umiejętności pracy w zespołach,

*szukania kompromisów,

*optymalnych rozwiązań.

 

Pracować będziemy z wykorzystaniem:

● Maty do kodowania „Kodowanie na dywanie” lub innej kratownicy lub przygotowanych przez nas materiałów dodatkowych,

● Robota Ozobot Bit

● Puzzli drewnianych do Ozobota.

 

Program jest realizowany w grupie X przez nauczycielkę Katarzynę Nowicką.

Okładka
24.10.201819:39

Przedsięwzięcie pod hasłem Polak Mały

W roku szkolnym 2018/19 w naszym przedszkolu realizowane jest przedsięwzięcie z edukacji regionalnej i patriotycznej pod hasłem Polak Mały w ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego Piękna nasza Polska cała oraz uczczenia setnej rocznicy odzyskania niepodległości.

Honorowy patronat nad Projektem objęli: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, J. Lipiński- Burmistrz Aleksandrowa Łódzkiego, Centrum Edukacyjne „Bliżej Przedszkola”, Wydawnictwo Edukacyjne MAC, Telewizja Łódzka, Telewizja Aleksandrowski Kurier, Zespół ludowy „Rokiczanka”.
Projekt jest odpowiedzią na wyjątkowe święto Polaków- 100 rocznicę odzyskania niepodległości, a także jest zgodny z obowiązującą Podstawą Programową i kierunkiem polityki oświatowej MEN.

 

Edukacja regionalna w przedszkolu ma znaczenie dla zrozumienia, przez dzieci w wieku przedszkolnym, związków między teraźniejszością, a przeszłością. Warunkuje również świadomość dzieci kim są, gdzie mieszkają i skąd pochodzą. Uczy szanowania otaczającego świata i  miłości do MAŁEJ OJCZYZNY.

 

Głównymi celami naszego przedsięwzięcia są:

  • kształtowanie postaw patriotycznych  u dzieci w wieku przedszkolnym,
  • uwrażliwianie na piękno, folklor i tradycje Polski oraz własnego regionu,
  • kształtowanie tożsamości narodowej dzieci,
  • próby rozumienia doniosłości świąt państwowych oraz wydarzeń historycznych z nimi związanych - 11listopada – Odzyskanie Niepodległości.

 

Przedsięwzięcie realizowane jest grupach starszych od września do grudnia 2018 roku. Warunkiem udziału w Projekcie i otrzymania Certyfikatu jest wykonanie  zadań wybranych z listy proponowanych przez organizatorów.

W każdym miesiącu wykonywać będziemy poszczególnego zadania w poszczególnych grupach.  Zachęcamy do śledzenia naszej strony internetowej, na której będziemy na bieżąco zdawać relacje z realizacji Projektu, w którym na pewno nie zabraknie wspólnej zabawy, integracji, wzbogacenia wiedzy o historię, tradycje, zwyczaje i obrzędy ludowe z regionów Polski. 

Galeria